Nej til endnu mere motorvej!

Den anden dag mødtes Enhedslisten Viborg og spidskandidaten til folketingsvalget, Maria Temponeras, med gruppen “Hærvejsmotorvej Nej tak”, for at høre om deres dialog med vejdirektoratet, deres kamp mod motorvejslobbyen, og om deres forslag til alternativer til en motorvej.

I den kommende valgkamp er Maria Temponeras særligt fokuseret på, at vi ikke skal have ødelagt Viborg Kommune med en motorvej.

SF, Socialdemokraterne og de blå vil have nye motorveje – koste hvad det koste vil. Der er planlagt et nyt stykke motorvej rundt om Viborg, der kommer til at koste 3 mia. kroner eller mere – og det er kun i kroner og øre.

Den vil belaste klimaet fuldstændig vildt både i fremstillingen af de materialer, den skal bygges af, og når der skal køre biler på den. Den vil ødelægge værdifuld natur og koste mange mennesker deres fred og ro og sundhed. Den er en del af det gigantiske projekt om en Hærvejsmotorvej, som er en helt vanvittig plan om en ny motorvej parallelt med E45.

Deres kamp er vores allesammens kamp! Vores land bliver overplastret med endnu flere motorveje, hvis ikke vi siger stop. Motorvejen ved Viborg skal standses!