Lytter man til borger-protester?

LÆSERBREV  til Folkebladet

Jeg synes, det går den forkerte vej med borgernes indflydelse. Kommunen er blevet meget stor efter kommunalreformen 2007.
For lytter man egentlig til folks indvendinger og protester i sager, hvor der nok er grund til en vis utilfredshed?
Jeg vil nævne to sager, som Enhedslisten har arbejdet meget med.
Fyringen af borgerrådgiveren er det værste eksempel. Alle partier i byrådet udenom Enhedslisten fyrede den person, som netop skulle tage sig af borgernes henvendelser på et professionelt plan: sager, klager, anmodninger mv. Vupti! Så var man af med en person, der måske kunne rode for meget op i betændte sager i forvaltningen. Fyringen skete som led i budgetforhandlinger, – en mærkelig fremgangsmåde, for der var ingen dokumentation for rådgiverens arbejdsmangel.
Rengøringssagen: Kort efter ”Absoluts” start, begyndte klagerne over både firmaets elendige rengøring og elendige behandling af personalet at strømme ind. Det var både fra lærere, skole- og institutionsledere, elever og fra de ansatte og deres fagforening 3F. Enhedslisten forslog at man fyrede ”Absolut”, men det blev afvist i byrådet. Så gik der over et år, indtil man endelig fyrede det nu fallerede firma.
Det viser jo fuldstændig faren ved udlicitering af opgaver, som burde ligge på den enkelte skole.

Anja Bonde Fløjborg
Kandidat for Enhedslisten i Viborg kommune

 

Efterlad et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

− 2 = 1