Efter valget og konstitueringen er byrådsarbejdet ved at komme i gang.

Byrådsnyt- februar 2018

Enhedslisten er ikke en del af konstitueringen. Vi har fået plads i et udvalg, og vi har derudover nogle øvrige poster. Man kan læse mere om selve konstitueringen i Flemmings byrådstale d. 13. december 2017.

Vores vigtigste politiske opgave bliver arbejdet i Beskæftigelsesudvalget. Her sidder fem byrådsmedlemmer: en socialdemokratisk formand – Anders Bertel, to Konservative, og en fra Venstre, foruden Enhedslisten. Det bliver spændende at se, hvad vi politisk kan gøre på et vigtigt område, som er utroligt detaljeret reguleret af staten. Udvalget har holdt to indledende møder.

Derudover er der naturligvis byrådsmøder, budget, og vi vil også holde øje med andre politiske områder, såsom klima- og miljøområdet.

Flemming sider i følgende råd og nævn:

Fredningsnævnet Midtjylland Vest, som nu er i gang. Her skal Flemming tage stilling til sager i Viborg kommune.

Integrationsrådet starter ultimo februar.

Papfabrikkens bestyrelse, men endnu ingen møder.

Anja Fløjborg sidder i Det danske Forfatter- og Oversættercenter, Hald, og man er i gang.

I forbindelse med afholdelse af valg har vi valgstyrere i Rødding og Viborg by og en tilforordnet de næste fire år.

Flemming Gundersen