Aksel håber at få stoppet tysklands kulproduktion!

Vores folketingskandidat for Viborg`s østkreds, Aksel Rosager Johansen, er netop vendt hjem efter at have deltaget i en storstilet demonstration mod kulindustrien i Tyskland. Aksel er meget dedikeret til klima og miljøpolitikken og derfor er det heller ikke første gang, at han har deltaget i demonstrationen i Tyskland.

Aksel fortæller: Brunkul er den værste form for fossilt brændsel og det er isoleret set den største kilde til CO2 udledning i Europa. Derfor skal vi gøre alt for at få stoppet alt kul produktion, hvis vi skal stoppe klimaforandringerne.

“Ende Gelände er en tysk bevægelse, der kræver stop for udvinding af brunkul i Tyskland. Bevægelsen har igennem flere år blokeret kulminer og anden kul-infrastruktur, for i gennem fredelig civil ulydighed, at stoppe klimaforandringerne. Første Ende Gelände aktion var i 2015, hvor der var cirka 1.500 aktivister. I år var der over 5.000 og Enhedslisten har været en drivkraft i organiseringen af de busser der kørte 150 danske og sydsvenske aktivister til aktionen.”